Dlaczego telefon milczy, a ty kolejny raz wystawiasz ofertę sprzedaży nieruchomości z napisem NOWA CENA ?Przyczyn braku zainteresowania nieruchomością, a w konsekwencji długiego oczekiwania na klienta może być wiele, ale my chcielibyśmy skupić się według nas na dwóch kluczowych przyczynach braku sprzedaży.
1. Cena ofertowa nijak ma się do faktycznych cen transakcyjnych w danej lokalizacji.
2. Złe przygotowanie nieruchomości w szerokim jego spectrum.
W naszej pracy często spotykamy się z przekonaniem klientów, że po co przygotowywać nieruchomość do sprzedaży, wykonywać profesjonalna sesję zdjęciową, jeśli potem i tak każdy zmieni mieszkanie po swojemu.
Nic bardziej mylnego.
Kupujemy wzrokiem. Zmysł wzroku jest uważany za jeden z najważniejszych zmysłów marketingu, zaraz po węchu. Estetyka produktów, które nas otaczają, wpływają na ich ocenę, wartość, a finalnie przekłada się to na decyzję zakupową.
( W przypadku sprzedaży nieruchomość to też produkt jak każdy inny)
Kłęby kurzu, pleśń i zagracona przestrzeńPierwsze wrażenie robisz tylko raz, tzw. efekt halo i w przypadku nieruchomości jest podobnie. Pierwsze spotkanie z twoją nieruchomością potencjalni Kupujący mają przeglądając portale internetowe lub skrolując media społecznościowe. Jednak, żeby chcieli kliknąć w twoje ogłoszenie musi ich coś przyciągnąć, coś co w ciągu pięciu sekund przykuję ich uwagę. Nie koniecznie będzie to zagrzybiała łazienka, pranie na suszarce, czy wszechogarniający chaos. Ich uwagę przykują profesjonalne zdjęcia dobrze przygotowanej nieruchomości i właśnie to da szansę, że na twoją ofertę będą odpowiadać zainteresowani Kupujący, a ty będziesz miał prezentację. Dlatego zanim zechcesz pokazać ofertę światu odchacz na swojej check liście poniższe punkty do zrobienia.
1. OdpersonalizowanieZdejmij i schowaj wszystkie swoje zdjęcia, dyplomy, trofea, po to by klient mógł utożsamić się z wnętrzem. Stwórz mu możliwość do wizualizacji siebie w tych pomieszczeniach. Niech klient zacznie się już w nich urządzać, a patrząc na zdjęcia z wizerunkiem Ciebie i twoich bliskich na pewno tego nie zrobi, a wręcz odwrotnie, poczuję się jak intruz.
2. OdgracanieRozpocznij akcję odgruzowania. Uwolnij przestrzeń. Pochowaj lub wyrzuć wszystko to co zabiera miejsce, a nie musi stać na wierzchu. Wyrzuć popsute lub zniszczone sprzęty. Pozbądź się niepotrzebnych bibelotów gromadzących kurz. Usuń stare obrazy. Duże, ciężkie meble usuń z małych pomieszczeń.
3. Sprzątanie i naprawyDokładnie posprzątaj, odkurz, zetrzyj kurze, usuń pajęczyny i nagromadzony tłuszcz z szafek kuchennych i okapu. Umyj okna, drzwi, wypierz firanki i zasłony. Żadnego brudu, a tym bardziej pleśni, czy grzyba. Doczyść fugi i armaturę, w razie potrzeby zmień deskę w toalecie. Dokonaj napraw, drobnych usterek. Przed prezentacją zadbaj o kompletność wszystkich żarówek. Wymień wycieraczkę. Pamiętaj, pozbądź się niepotrzebnych zapachów, stawiaj na świeżość, wywietrz dobrze mieszkanie. W razie potrzeby pomaluj ściany, preferowana biel.
Jeśli w mieszkaniu nadal są obecni lokatorzy, należy zadbać również o porządek w szafkach, nigdy nie wiadomo, kiedy potencjalny Kupujący będzie chciał sprawdzić ich wnętrze.
4. Stylizacja wnętrzWażne! Do stylizacji wnętrza używaj zawsze świeżych kwiatów. W kuchni dobrze sprawdzą się świeże zioła i owoce. Kolory poduszek, narzut dopasuj do kolorystyki całego wnętrza. Nie wprowadzaj zbyt wielu faktur. W tym przypadku mniej znaczy więcej. Biel jest twoją przyjaciółką, kolory dodawaj przez dodatki.
„ Sposób w jaki mieszkasz w swoim domu i sposób w jaki go sprzedajesz to dwie różne rzeczy”
Barb Schwarz
Wystawmy 30% więcej , najwyżej później opuścimy, mi się przecież nie spieszy…… to bardzo częsta praktyka wśród Sprzedających, którzy chyba nie zdają sobie sprawy jak bardzo działają na swoja szkodę. Mówimy i piszemy o tym z własnego doświadczenia, taka cena się nie obroni. Jeśli ktoś powie, że w jego przypadku to miało miejsce i się sprawdziło, to odpowiemy, że jest to wyjątek od reguły.
Cena ofertowa nie powinna być większa niż maksymalnie 10% od cen transakcyjnych w danej lokalizacji, oczywiście przy uwzględnieniu stanu technicznego i prawnego nieruchomości. Dlatego w tej kwestii warto skonsultować to ze specjalistą rynku nieruchomości, pośrednikiem lub rzeczoznawcą, który już profesjonalnie zajmie się wyceną.
Przeszacowaną nieruchomością nikt się nie interesuję. Czas upływa, a telefon milczy. Sprzedający zaczyna odczuwać frustrację, bo często zbliża się już termin potrzeby dla, której zdecydował się na sprzedaż.
Co robi?Obniża cenę, pisze promocja, tylko dzisiaj. Telefon zaczyna dzwonić, ale w podświadomości zainteresowanych budzi się niepewność i wątpliwość. Co z tym mieszkaniem jest nie tak? Jakieś wady? Złe sąsiedztwo?
Bo co może być powodem obniżenia ceny o tak duża kwotę. Błędne koło. Finalnie nieruchomość zostaje sprzedana dużo poniżej ceny ofertowej, a u Sprzedającego pozostaje ogromny niedosyt i poczucie straty nie tylko finansowej , ale i czasowej.
Dlatego tak ważna jest dobra wycena. Rynkowo wycenione nieruchomości szybko znajdują swoich nabywców. Uwierz nam oferty z ceną marzeń są niewidzialne.
Mamy nadzieję, że te kilka wskazówek pomoże Ci skutecznie i szybko sprzedać swoją nieruchomość. Jeśli jednak chcesz zlecić to doświadczony Agentom nieruchomości to zapraszamy do współpracy.